Podstawy diagnozy i terapii neurorozwojowej noworodków, niemowląt z zaburzeniami neurorozwojowymi
Termin
zapytaj o termin
Czas trwania
33 godziny (4 dni)
Istnieje możliwość płatności w 2 lub 3 ratach bez dodatkowych kosztów lub rozłożenia płatności nawet na 36 rat dzięki współpracy z naszym Partnerem – MediRaty.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Zadzwoń: 502 702 435
Program szkolenia:
WPROWADZENIE DO DIAGNOSTYKI FUNKCJONALNEJ
- Struktura i funkcja ośrodkowego układu nerwowego. Poziomy funkcjonalne mózgu. Rozwój ośrodkowego układu nerwowego w okresie pre- i postnatalnym, a rozwój ruchowy
- Diagnostyka funkcjonalna jako sposób oceny możliwości anatomicznych i fizjologicznych układów nerwowego i ruchu człowieka; Kontrola posturalna, stabilność, równowaga.
- Analiza ilościowa i jakościowa prawidłowego rozwoju dziecka urodzonego o czasie :
- 0 – 6 miesięcy ( ocena i analiza funkcjonalna)
- 7 – 12 miesięcy (ocena i analiza funkcjonalna)
- Rozwój dziecka urodzonego przedwcześnie
- Analiza zaburzeń napięcia mięśniowego, jego wielkości i rozkładu.
- Wybrane skale oceny rozwoju psychomotorycznego (rekomendowane przez KIF) stosowane w wieku rozwojowym (GMFCS, GMFM-88, ICF-CY)
- Przykładowe schorzenia i zaburzenia neurorozwojowe wpływające na aktywność ruchową (np. asymetria ułożeniowa, kręcz szyi, dysplazja stawów biodrowych, zaburzenia napięcia mięśniowego, mpd)
TERAPIA
- Podstawy teoretyczne usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka.
- Analiza ilościowa i jakościowa rozwoju prawidłowego w I roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych.
- Podstawy kliniczne usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka:
Klasyfikacja wielkości napięcia posturalnego
Kompensacyjny mechanizm antygrawitacyjny:- w stanach hipotonii posturalnej
- w stanach pośrednich napięcia posturalnego
- w stanach podniesionego napięcia posturalnego
- Przyczyny kształtowania kompensacyjnego mechanizmu antygrawitacyjnego
- Wpływ przetrwałej aktywności tonicznej na wzorce postawy i lokomocji
- Bloki funkcjonalne
- Hamowanie wygórowanej aktywności tonicznej za pomocą środków fizjoterapeutycznych
- Ułatwianie torowania i przebiegu prawidłowych wzorców funkcjonalnych
- podstawowe techniki fizjoterapeutyczne ułatwiające i wspomagające rozwój reakcji nastawczych i równowagi mające zastosowanie w okresie niemowlęcym.
- Przygotowanie dziecka do pionizacji i chodu – omówienie prawidłowego wzorca chodu i jego przykładowe zaburzenia u dzieci z mpd
- Wybrane techniki wykorzystywane przy pielęgnacji niemowlęcia ( noszenie, podnoszenie, karmienie, zmiana pieluchy, przebieranie, kąpiel)
- Opieka nad wcześniakiem: zabezpieczenie prawidłowej stymulacji układów sensorycznych i rozwoju postawy (gniazdka), właściwa stymulacja rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych (kangurowanie).
- Definiowanie i formułowanie celów terapeutycznych.
- Mity związane z terapią i rozwojem dziecka:….( sadzanie dzieci (tak/nie), łuski, tapy, wkładki, buty etc.). Pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens, przydatność, ewentualne konsekwencje stosowania.
Sprawdź także szkolenia:
- Rehabilitacja pacjentów po Covid-19
- Kinezjotaping medyczny
- Terapia czaszkowo-krzyżowa podejście mechaniczne / osteopatyczne
- Terapia craniosacralna w obszarze twarzoczaszki
- Masaż tkanek głębokich
- Terapia manualna tkanek miękkich
- Terapia sucho-igłowa
- Terapia wisceralna
- Neuromobilizacje w terapii manualnej
- USG dla fizjoterapeutów
- Terapia uroginekologiczna
- Terapia mięśniowo-powięziowych punktów spustowych
- Manipulacje krótkodźwigniowe kręgosłupa HVLA