Podstawy diagnozy i terapii neurorozwojowej noworodków, niemowląt z zaburzeniami neurorozwojowymi


Termin
zapytaj o termin
Czas trwania
33 godziny (4 dni)

Istnieje możliwość płatności w 2 lub 3 ratach bez dodatkowych kosztów lub rozłożenia płatności nawet na 36 rat dzięki współpracy z naszym Partnerem – MediRaty.

 

MediRaty

 

 

Chcesz poznać więcej szczegółów? Zadzwoń: 502 702 435

Program szkolenia:

WPROWADZENIE DO DIAGNOSTYKI FUNKCJONALNEJ

  • Struktura i funkcja ośrodkowego układu nerwowego. Poziomy funkcjonalne mózgu. Rozwój ośrodkowego układu nerwowego w okresie pre- i postnatalnym, a rozwój ruchowy
  • Diagnostyka funkcjonalna jako sposób oceny możliwości anatomicznych i fizjologicznych układów nerwowego i ruchu człowieka; Kontrola posturalna, stabilność, równowaga.
  • Analiza ilościowa i jakościowa prawidłowego rozwoju dziecka urodzonego o czasie :
    • 0 – 6 miesięcy ( ocena i analiza funkcjonalna)
    • 7 – 12 miesięcy (ocena i analiza funkcjonalna)
  • Rozwój dziecka urodzonego przedwcześnie
  • Analiza zaburzeń napięcia mięśniowego, jego wielkości i rozkładu.
  • Wybrane skale oceny rozwoju psychomotorycznego (rekomendowane przez KIF) stosowane w wieku rozwojowym (GMFCS, GMFM-88, ICF-CY)
  • Przykładowe schorzenia i zaburzenia neurorozwojowe wpływające na aktywność ruchową (np. asymetria ułożeniowa, kręcz szyi, dysplazja stawów biodrowych, zaburzenia napięcia mięśniowego, mpd)

TERAPIA

  • Podstawy teoretyczne usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka.
  • Analiza ilościowa i jakościowa rozwoju prawidłowego w I roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych.
  • Podstawy kliniczne usprawniania neurorozwojowego dziecka ryzyka:
    Klasyfikacja wielkości napięcia posturalnego
    Kompensacyjny mechanizm antygrawitacyjny:

     

    • w stanach hipotonii posturalnej
    • w stanach pośrednich napięcia posturalnego
    • w stanach podniesionego napięcia posturalnego
  • Przyczyny kształtowania kompensacyjnego mechanizmu antygrawitacyjnego
  • Wpływ przetrwałej aktywności tonicznej na wzorce postawy i lokomocji
  • Bloki funkcjonalne
  • Hamowanie wygórowanej aktywności tonicznej za pomocą środków fizjoterapeutycznych
  • Ułatwianie torowania i przebiegu prawidłowych wzorców funkcjonalnych
    • podstawowe techniki fizjoterapeutyczne ułatwiające i wspomagające rozwój reakcji nastawczych i równowagi mające zastosowanie w okresie niemowlęcym.
  • Przygotowanie dziecka do pionizacji i chodu – omówienie prawidłowego wzorca chodu i jego przykładowe zaburzenia u dzieci z mpd
  • Wybrane techniki wykorzystywane przy pielęgnacji niemowlęcia ( noszenie, podnoszenie, karmienie, zmiana pieluchy, przebieranie, kąpiel)
  • Opieka nad wcześniakiem: zabezpieczenie prawidłowej stymulacji układów sensorycznych i rozwoju postawy (gniazdka), właściwa stymulacja rozwoju emocjonalnego i kontaktów społecznych (kangurowanie).
  • Definiowanie i formułowanie celów terapeutycznych.
  • Mity związane z terapią i rozwojem dziecka:….( sadzanie dzieci (tak/nie), łuski, tapy, wkładki, buty etc.). Pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens, przydatność, ewentualne konsekwencje stosowania.

 


Sprawdź także szkolenia:

Formularz kontaktowy

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
4 + 7 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.