Doskonalenie obsługi pacjenta ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności sprzedaży usług komercyjnych (czas trwania 16h)
Do kogo kierowane jest szkolenie?
 
Pracownicy zakładów opieki zdrowotnej, pracujący bezpośrednio przy obsłudze pacjenta: pielęgniarki, rejestratorki medyczne, rejestratorki stomatologiczne
 
Program szkolenia
 
Dzień 1
Profesjonalna obsługa pacjenta zgodnie z najwyższymi standardami
- Cechy prawidłowej komunikacji z pacjentem
 - Algorytm profesjonalnej obsługi pacjenta w rejestracji medycznej
 - Komunikacja werbalna i niewerbalna
 - Bariery komunikacyjne w najczęściej spotykanych jednostkach chorobowych
 - Partnerstwo w relacjach personel medyczny-pacjent jako warunek skutecznego leczenia
 - Aktywne słuchanie:
	
- dopasowanie do klienta/pacjenta,
 - zadawanie pytań,
 - dowartościowanie, uznanie uczuć,
 - parafraza,
 - klaryfikacja (podsumowanie)
 
 - Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych z pacjentami w obsłudze telefonicznej
	
- Zasady telefonicznej obsługi klienta
 - Głos jako najważniejsze narzędzie pracy w obsłudze przez telefon
 - Podstawy odpowiedniej emisji głosu
 - Odpowiedni język i słownictwo w rozmowie telefonicznej
 - Dopasowanie do rozmówcy jako podstawa sukcesu w kontakcie przez telefon
 - Etapy rozmowy telefonicznej
 
 
Dzień 2
Jak skutecznie polecać usługi komercyjne; podstawowe techniki sprzedaży
- Aktywna sprzedaż pakietów komercyjnych
 - Rozpoznawanie potrzeb pacjentów/klientów jako element skutecznego polecenia
 - Teoria góry lodowej; Sposoby skutecznej analizy potrzeb klientów/pacjentów
 - Przykłady merytorycznych i pozamerytorycznych potrzeb rozmówcy
 - PCK- Potrzeba-Cecha-Korzyść czyli jak skutecznie proponować usługi medyczne pod potrzeby pacjenta/klienta
 - Cross-selling i up-selling czyli sztuka sprzedaży dodatkowych usług komercyjnych
 - Radzenie sobie z wszelkimi obiekcjami pacjentów
 - Wypracowanie umiejętności sprzedażowych w obszarze szeroko pojętej rekomendacji wybranych grup pakietów komercyjnych ze szczególnym uwzględnieniem „nieinwazyjnych” technik badania potrzeb pacjenta
 - Wypracowanie konkretnych nawyków rejestratorek:
	
- pytanie o potrzeby (dla kogo, co dolega etc.)
 - „zakup zastępczy” udzielanie rekomendacji z uwzględnieniem interesu pacjenta i przychodni
 - zamknięcie zapraszające (proponowanie dodatkowego zakupu)
 - generowanie „sprzedaży impulsywnej” pod wpływem rekomendacji
 - „sprzedaż krzyżowa” poprzez proponowanie usług komplementarnych
 
 - Budowanie zaufania i lojalności pacjentów poprzez doskonalenie obsługi pacjenta (reguła wzajemności, sympatii, autorytetu, społeczny dowód słuszności, reguła niedostępności, zasada kontrastu)
 
Korzyści szkolenia
 
Małe grupy. Kilkunastoosobowe grupy umożliwiają swobodną dyskusję i zadawanie pytań oraz wsparcie i spersonalizowane wskazówki trenera w części praktycznej.
Sprawdzona wiedza i ćwiczenia praktyczne. Szkolenie prowadzi doświadczony praktyk i wykładowca. Przekazaną wiedzę będziesz miał okazję sprawdzić w praktyce podczas warsztatów.
Niezbędne materiały. Otrzymasz od nas materiały szkoleniowe i wszystkie niezbędne narzędzia do pracy podczas warsztatów.
 
Cele szkolenia
 
Uczestnik podczas szkolenia pozna zasady profesjonalnej obsługi pacjenta, nauczy się aktywnie słuchać oraz poprawnie komunikować z pacjentem oraz współpracownikami. Pozna również bariery komunikacyjne oraz udoskonali standard obsługi telefonicznej pacjenta.
Ponadto, uczestnik nauczy się rozpoznawać potrzeby klienta/pacjenta oraz aktywnie sprzedawać pakiety komercyjne.
 
Informacje o prowadzących
 
Mgr Marcin Filipowski
Wykładowca przedmiotu "Komunikacja z pacjentem" na Akademii WSB na kierunku fizjoterapia.
Specjalizuje się również w prowadzeniu szkoleń dla szpitali i placówek medycznych z zakresu doskonalenia obsługi pacjenta, w ramach których od 2014 roku przeszkolił ponad 300 osób z placówek takich jak: Uzdrowisko Rabka S.A., Szpital Miejscu w Zabrzu, Szpital Chorób Płuc w Orzeszu, POLMED S.A., Fundacja Godula Hope.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w sprzedaży i kilkuletnie doświadczenie managerskie. Był trenerem wewnętrznym w jednej z największych korporacji farmaceutycznych – Teva Pharmaceuticals.
Pracował jako coach w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również wiele lat jako handlowiec, przedstawiciel i konsultant. Jako trener biznesu przeprowadzał m.in. warsztaty dla takich firm jak: Actavis, PLL LOT, Pracuj.pl, uzyskując doskonałe oceny od uczestników. Szkolił urzędników państwowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z przywództwa, managerów banku BGŻ z umiejętności przeprowadzania ocen pracowniczych, a managerów AVIVA z osiągania celów sprzedażowych.