Szkolenie z zarządzania zespołem międzypokoleniowym – czyli jak skutecznie kierować zespołem pracowników w różnym wieku?

Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania i kierowania zespołem międzypokoleniowym oraz przekazanie konkretnych narzędzi ułatwiających skuteczną komunikację do danego pokolenia.

Szkolenie pozwoli Uczestnikom poznać odpowiedzi między innymi na pytania: co motywuje każde pokolenie?, jak współpracować, aby motywować do działań?, jak radzić sobie z konfliktem pokoleń?, jak skutecznie rozwiązywać sytuacje trudne w organizacji?
 

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Kadry menedżerskiej firmy, nowych i obecnych menedżerów, którzy szykują się do kierowania zespołem pracowników oraz wszystkich tych, których interesuje doskonalenie umiejętności menedżerskich i chcą zwiększyć swoje kompetencje z zakresu zarządzania zespołem.
 

Program szkolenia "Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym"
 

Dzień I
 

Komunikacja wewnątrz firmowa

  • Poziomy i aspekty komunikacji
  • Komunikacja jako zjawisko podlegające procesom decyzyjnym i zarządczym
  • Zarządzanie efektywną komunikacją na potrzeby firmy
  • Szumy komunikacyjne
  • Kontekst komunikacji
  • Błędy atrybucji
  • Zróżnicowanie międzypokoleniowe w komunikowaniu swoich potrzeb, roszczeń, zażaleń, oczekiwań
  • Kultura komunikacji: komunikacja jednostkowa vs grupowa, protransakcyjne vs propartnerska, dużego dystansu władzy vs małego dystansu władzy, wysokokotekstowa vs niskokontekstowa
  • Warunki akuratnej, precyzyjnej i efektywnej komunikacji (komunikacja werbalna, niewerbalna, stereotypizacja, komunikacja hierarchiczna, zaburzenia hierarchii w komunikacji sieciowej, komunikacja sieciowa i jej konsekwencje)
  • Oczekiwania komunikacyjnych młodszych starszych pokoleń.

Wewnątrz firmowe zróżnicowanie kulturowe

  • Kultura i kultury
  • Elementy zarządzania kulturami
  • Zróżnicowanie kulturowe w ramach jednej kultury (kultura płci, kultura religii, kultura pokolenia, kultura subkultur, kultura zawodowa itd.)
  • Zróżnicowanie na poziomie narodowym
  • Zarządzanie zróżnicowaną kulturowo kadrą
  • Polska kultura zarządcza na tle kultur zachodnio- i wschodnioeuropejskich
  • Napływ migracyjny – odmienność kulturowa i religijna, główne założenia kodeksów honorowych i skryptów kulturowo-religijnych migrantów
  • Procesy demograficzne następujące w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej, które wpływają na rynek pracy
  • Tendencje społeczne i demograficzne 21 wieku w Polsce – bomba demograficzna, drenaż mózgów, rynek pracownika
  • Zróżnicowanie międzypokoleniowe pokoleń X, Y, Z, milenialsów i pokoleń lat 60’, 70’, 80’ na rynku pracy – idee, oczekiwania, możliwości, zarządzanie tym zróżnicowaniem, różnice w motywowaniu, udzielaniu reprymend, monitów i nagród

 

Dzień II
 

NET-ERA

Nowy typ społeczeństwa, gromadzenia danych, zarządzania ludźmi, procesami i danymi. Idea sieciowości i społeczeństwa sieciowego – tożsamość osobowościowa, społeczna, grupowa, nowy patriotyzm i model pracy i zabawy, zmiany w motywowaniu pracowników, które wynikają z uczestnictwa w życiu sieciowym społeczeństwa, nowe możliwości komunikacyjne.

Savoir-vivre i netykieta na potrzeby zarządzania

Sieciowa kultura zapośredniczona. Kultura niezhierarchizowana. Kultura krótkiego dystansu. Kultura dostępności. Kultura nadmiaru. Makdonaldyzacja procesów zarządzania firmą powiązana z sieciowością. Formy kulturowe i nowe skrypty kulturowe powstałe pod wpływem Internetu. Tabu sieciowe. Zjawiska aprobowane przez kulturę Internetu. Moda, a zarządzanie (case study „Bucket Challnege”, „Pompki dla weteranów”). Czas w dobie Internetu. Prawo dotyczące firmy w działalności sieciowej pracowników („czy pracownik może robić selfie w pracy?”, „czy można zakazać wnoszenia komórek na stanowiska pracy?”). Aplikacje ułatwiające komunikację i zarządzanie firmą.

Warsztaty efektywnej komunikacji

  1. Negocjacje warunków zatrudnienia/usług dodatkowych/wynagrodzenia,
  2. Motywowanie pracowników,
  3. Zmniejszanie/zwiększanie dystansu między kadrą zarządzającą, a pracownikami podległymi,
  4. Indywidualne konsultacje
     

Korzyści dla uczestników

  • Małe grupy pozwalające na swobodną dyskusję, zadawanie pytań oraz wsparcie trenera
  • Sprawdzona wiedza i ćwiczenia praktyczne. Szkolenie "Zarządzanie zespołem międzypokoleniowym" prowadzone jest przez doświadczonego praktyka, specjalizującego się w prowadzeniu szkoleń biznesowych związanych z zarządzaniem. Pozyskaną wiedzę będziecie mogli sprawdzić podczas warsztatów praktycznych
  • Niezbędne materiały szkoleniowe i narzędzia, które od nas otrzymasz

Po odbytym szkoleniu będziecie wiedzieli:

  • Jakimi środkami oraz metodami efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej posługiwać się z każdą grupą wiekową personelu firmy
  • Jak powinno wyglądać kierowanie i zarządzanie personelem, jakie są etapy budowania zespołu międzypokoleniowego
  • Jak powinno wyglądać delegowanie zadań w zespole, jakie istnieją techniki zarządzania zespołem
  • Jak dążyć do realizacji wspólnych celów i zwiększać poziom zaangażowania pracowników w każdym wieku i na poszczególnych etapach rozwoju pracownika

 

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania i kierowania zespołem międzypokoleniowym oraz podanie narzędzi komunikacyjnych dla danego pokolenia
  • Szkolenie pozwoli Uczestnikom poznać odpowiedzi między innymi na pytania: co motywuje każde pokolenie?, jak współpracować aby motywować do działań?, jak radzić sobie z konfliktem pokoleń?, jak skutecznie rozwiązywać sytuacje w organizacji?
  • Celem szkolenia jest również analiza najczęściej popełnianych błędów podczas zarządzania i kierowania zespołem międzypokoleniowym oraz wspólne wypracowanie optymalnych rozwiązań

 

Informacje o prowadzących
 

Katarzyna Kuna-Szyszka

Jest certyfikowanym Coachem oraz certyfikowanym Trenerem metody FRIS. Od ponad 25 lat z sukcesem zarządza i buduje sprzedaż w obszarach D2D, H2H, B2B, CC, obsługa klienta, marketing, zarówno w środowisku korporacyjnym (m.in.: UPC Polska, Learning System Poland S.A.) jak i małych i średnich przedsiębiorstwach (m.in.: Multiplay Polska Sp. z o.o.; Bank GBH Gliwice; INTEX sp. z o.o; YAMAHA Sp. z o.o.) w różnych branżach, m.in.: telekomunikacja, szkolenia, edukacja (Akademia WSB Chorzów – Wykładowca Akademicki), usługi prawne, usługi finansowe, usługi kosmetyczne, architektura.

Jako Trener i Coach działa w zakresie rozwoju kompetencji miękkich tj. komunikacja interpersonalna, inteligencja emocjonalna, sprzedaż i obsługa klienta, kompetencje menadżerskie przepracowała setki godzin zarówno w zespołach jak i w grupach oraz w pracy indywidualnej. Rozwija kompetencje personalne prezesów, dyrektorów, kierowników, właścicieli firm, prawników, architektów, handlowców, pracowników obsługi klienta, pracowników działów marketingu, administracji, pracowników działu HR i działów pedagogicznych.

Stale doskonali swoją wiedzę i podnosi kwalifikacje poprzez udział w studiach podyplomowych (osiem fakultetów), kursach, szkoleniach.

Ukończyła z wyróżnieniem MBA Zarządzanie w biznesie międzynarodowym w Wyższej Szkole Bankowej oraz pedagogikę z doradztwem zawodowym w GWSP w Gliwicach i socjologię - komunikację społeczną i PR na Politechnice Śląskiej w Gliwicach.

Interesuje się komunikacją interpersonalną, carlingiem, strzelectwem, biografią władców carskiej Rosji oraz XVII i XVIII wiecznej Anglii i Francji.

 

Sprawdź szkolenie z zarządzania zespołem międzypokoleniowym

 

Zadzwoń: 605 452 073