Rozwój umiejętności osobistych

Jak odkryć swoje możliwości i zacząć je wykorzystywać w pracy?

  • Zidentyfikowanie własnych zasobów i deficytów
  • Określenie celów i sposobów ich realizacji
  • Zwiększenie zaangażowania uczestników w realizację swoich celów
  • Poznanie narzędzi i barier komunikowania
  • Nabycie umiejętności i gotowości do budowania pozytywnych relacji w zespole

Sztuka prezentacji i autoprezentacji

  • Przygotowanie prezentacji
  • Przygotowanie osobiste
  • Jakie treści niesie ze sobą prezentacja?
  • Co wiem o audytorium?
  • Co jest ważne???
  • Cele prezentacji
  • Cele osobiste
  • Określenie celu prezentacji
  • Przygotowanie zawartości
  • AIDA – klucz do sukcesu
  • Zanim zaczniesz…
  • Sztuka komunikacji (werbalna)
  • Retoryczne środki prezentacji
  • Odbiór przekazu
  • Postawa
  • Zaspokajanie potrzeb
  • Dialog w czasie prezentacji – utrapienie czy okazja?
  • Prezentacja… i co dalej?

Jak skutecznie się porozumiewać? Rozwój i doskonalenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Poznanie prawa Mehrabiana
  • Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji
  • Trening wykorzystania narzędzi skutecznej komunikacji
  • Poznanie istoty spójności komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Nabycie umiejętności określenia wiodących kanałów komunikacji VAKOG
  • Zwiększenie skuteczności komunikowania

Od marzeń do rzeczywistości – motywacja działań i realizacja celów

  • Czym jest cel i co różni go od marzenia?
  • Kryteria określania celu wg NLP i SMART. A co mówi o tym Brian Tracy?
  • Schody życzeń i drabina problemów
  • 6 myślących kapeluszy Edwarda de Bono
  • Piramida zmian R. Dilts’a jako narzędzie sprawdzające zgodność celu i wewnętrznych przekonań
  • Problemy na drodze do realizacji celu i sposoby na ich „zwalczanie”
  • Pytania Kartezjańskie
  • Teoria 7F
  • Świadome kształtowanie swojego życia

Trening antystresowy

  • Czym jest stres – pojęcie stresu
  • Trzy fazy reakcji stresowej
  • Krzywa stresu (eustres, dystres)
  • Przejawy stresu w czterech sferach (fizyczna, emocjonalna, behawioralna i intelektualna)
  • Źródła stresu
  • Cywilizacyjne uwarunkowania stresu
  • Osobowościowe czynniki pomagające zwalczyć stres (wrażliwość na sygnały z ciała, asertywność, świadomość mocnych stron, zdolność do tworzenia bliskich relacji i skłonność do zwierzeń, umiejscowienie kontroli)
  • Wyznaczanie celów i planowanie
  • Czynniki warunkujące dobre samopoczucie (aktywność, sen, dieta, drobne przyjemności)
  • Ćwiczenia w rozpoznawaniu symptomów stresu u siebie
  • Ćwiczenia w rozpoznawaniu indywidualnych źródeł stresu
  • Identyfikacja swojego stylu życia („tort czasu”, zasada 8×3)
  • Ćwiczenia na planowanie z użyciem matrycy eisenhowera
  • Autoanaliza – nieracjonalne myśli i przekonania
  • Postawa ciała, objawy napięcia w ciele
  • Ćwiczenia energetyzujące, odreagowanie napięć
  • Indywidualne sposoby radzenia sobie ze stresem (konstruktywne i niekonstruktywne)
  • Techniki radzenia sobie ze stresem
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Skanowanie ciała
  • Świadomość wewnętrzna i zewnętrzna
  • Rozluźnianie mięśni ciała
  • Technika bezpiecznego miejsca
  • Relaksacja, wizualizacja
  • Wskazówki do pracy przy komputerze
  • Masaże