Podsumowanie roku z doskonaleniem obsługi pacjenta/klienta !

Realia życia codziennego weryfikują nasze umiejętności, zdobyte doświadczenie i wiedzę. Bardzo często jest tak, że oprócz wiedzy musimy „sprzedać” pacjentowi swoją osobowość. Tego niestety nie uczą na uczelniach medycznych. W dobie XXI wieku, nie tylko sklepy walczą o klienta, ale również przychodnie o pacjenta. Jakość kontaktu z pacjentem, nasze zaangażowanie oraz chęć pomocy determinują ilość pacjentów i pokazują poziom świadczonych przez nas usług.

Na przełomie miesięcy listopad/grudzień prowadziliśmy szereg szkoleń dla placówek medycznych z tematu dotyczącego doskonalenia obsługi pacjenta/klienta w służbie zdrowia. Szkoliliśmy pracowników Szpitala pediatrycznego im. Jana Pawła II w Sosnowcu, Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych ,,Hospicjum” w Gliwicach, Sieci Przychodni Unia Bracka oraz wiele innych.

Podczas 32 godzin szkolenia uczestnicy poznali zasady postępowania z trudnym klientem, jak radzić sobie z zastrzeżeniami, stresem, jak być asertywnym, jak powinno się komunikować z pacjentem. To jednak nie wszystkie tematy, które zostały poruszone podczas spotkań. Teoria przekazywana uczestnikom to jedno, ale ćwiczenia to drugie. Dla pracowników placówek medycznych przygotowaliśmy szereg ćwiczeń i zadań, które w praktyce uczą tego, z czym muszą zmagać się w codziennym życiu.